arrow_drop_up arrow_drop_down
Afvallen voor je bruiloft: dít is het geheim!
15 maart 2020 

Afvallen voor je bruiloft: dít is het geheim!

Jouw bruiloft komt eraan en jij wilt lichamelijk de beste versie van jezelf zijn op deze dag. Veel vrouwen willen nog een paar kilo’s verliezen voor hun bruiloft en als jij niet blij bent met jouw lichaam is dit het perfecte moment om er wat aan te doen. Jij verdient het om lekker in je vel te zitten tijdens jouw bruiloft en voor eeuwig en altijd. Tijd voor actie.

 

Handel vanuit liefde

We gaan het roer omgooien, jouw maaltijden in te wisselen voor dieet shakes en repen én we voeren er ook nog even een crash dieet bij. Dan moet het wel lukken! Dit is dus hoe het NIET moet. Regel nummer 1: werk aan je lichaam omdat je van jezelf houdt, niet omdat je een hekel hebt aan jezelf. Als jij gaat afvallen puur voor jouw uiterlijk op jouw bruiloft, zal jij daar niet lekkerder door in jouw vel gaan zitten. Niet goed voor jezelf zorgen wakkert negativiteit aan. Jij bent wat je eet en als je jouw lichaam niet de juiste voeding geeft, zal het zich doorspelen naar alles in jouw leven. Zelfs de manier waarop jij denkt. Mensen die niet goed voor zichzelf zorgen, hebben vaak ook negatieve gedachten over zichzelf en over anderen.

 

Het geheim

Het doel is om jouw leefstijl te veranderen naar een gezonde leefstijl, waarin jij van jezelf houdt en waarin jij jezelf geeft wat je verdient. Jij verdient het om een gezond lichaam te hebben. Jij verdient het om te stralen. Jij verdient het om genoeg energie te hebben. Jij verdient het om gelukkig te zijn. Verander de reden “Er goed uit zien” dus in een reden dat veel dichterbij je ligt. Want jouw reden zal jouw motor zijn en als jij geen goede reden hebt, is het moeilijk om jouw doel te behalen. Jouw ‘waarom’ is het geheim naar succes.

 

Dieet vs lifestyle

Maak van je dieet een lifestyle. Waarom? Omdat je dan écht resultaat krijgt en dit aanhoudt, in plaats van dat je de hele tijd leeft met het welbekende ‘jojo effect’. Een leefstijl is bedoelt voor het leven, je zal er lang profijt van hebben. Hoe doe je dat? Door logisch na te denken en goed te luisteren naar jouw lichaam. De volgende tips gaan jou helpen om af te vallen en een gezonde leefstijl te creëren.

 

Tip 1: Geen pakjes en zakjes

De doorsnee leefstijl in onze maatschappij is erg ongezond. We eten veel uit gemak en daar komen pakjes en zakjes bij kijken. Een makkelijke tip is om bij alles te denken: komt dit uit de natuur of is dit door de mens gemaakt? Dan kun je al heel veel skippen in de supermarkt en blijven de gezondere dingen over.

 

Tip 2: Meer plantaardig

Gelukkig is er anno 2020 steeds meer over bekend en begrijpen steeds meer mensen hoe belangrijk het is om plantaardig te eten. Dit beteken niet dat je meteen veganist moet worden als je er nog niet (helemaal) klaar voor bent, maar het is wel slim om je er meer in te verdiepen en vaker te kiezen voor een plantaardige maaltijd in plaats van een dierlijke maaltijd.

Dierlijke producten, vooral vlees en zuivel, bevatten veel (groei) hormonen en daar kom je natuurlijk van aan. Best wel logisch, als je je bedenkt dat melk is bedoeld om kalfjes te laten groeien. En dat dieren in de vlees industrie in zo’n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk moeten aankomen. Wil je dat ook met jezelf? Waarschijnlijk niet. Gelukkig hoef je helemaal niets te missen in een plantaardige leefstijl: je kunt makkelijk alle voedingsstoffen binnen krijgen en meer. Doe wat online research en zoek bijvoorbeeld op Pinterest naar plantaardige recepten. Je komt er snel achter dat gezond ook héél lekker kan zijn!

 

Tip 3: Eet niet te weinig

Maaltijden skippen en veel te weinig eten zal misschien leiden tot kilo’s verliezen, maar je zal er niet door gaan stralen. Bereken jouw BMI en ontdek hoeveel jij overal van nodig hebt. Eet genoeg en weet wat je eet. Als je veel groenten en fruit eet zal jouw lichaam zich goed voeden en krijg je uiteindelijk ook minder cravings naar junk food, omdat jouw lichaam voldaan aanvoelt.

 

Tip 4: Sporten

Lichaamsbeweging is super belangrijk. Je kunt gezond eten en daar zal jij je absoluut beter door gaan voelen en resultaat mee boeken, maar het echte werk komt van de combinatie van gezonde voeding en beweging. Geen tijd hebben is een excuus, als je geen tijd hebt om te sporten kun je bijvoorbeeld de fiets pakken in plaats van de auto, er zijn duizenden work-outs die je gewoon thuis kunt doen en ook als je een zittend beroep hebt kun je oefeningen doen, gewoon op je stoel. Denk in oplossingen in plaats van problemen. Probeer minimaal drie keer per week ene goede work-out neer te zetten voor een optimaal resultaat.

 

Tip 5: Drink genoeg

Je hoort het overal, maar zo weinig mensen doen het ook echt. Drink 2,5 tot 3 liter water per dag. Je lichaam zal jou zo dankbaar zijn en zal gaan stralen. Afvalstoffen worden afgevoerd, je valt makkelijker af, je voelt je meer verzadigd waardoor je niet onnodig gaat snacken en je voelt je vitaler en energieker.

 

Tip 6: Motivatie

Jouw succes wordt bepaald door jouw mindset en dus is het belangrijk om jezelf te motiveren met een ijzersterke mindset. Praat positief tegen jezelf, geloof in jezelf en zie het eindresultaat voor je. Schrijf jouw ideale eindresultaat op en confronteer jezelf hier dagelijks mee. Door een super scherpe visie te hebben, zal jij er dagelijks automatisch naar handelen. Je zal gezondere keuzes maken en je voelt je gemotiveerd. Schakel eventueel een professional in om af te vallen. Met een professioneel eet schema en sportschema wordt de kans groter dat jij goede resultaten behaald. Zorg er wel voor dat je iemand vindt die weet waar hij of zij over praat en die kijkt naar jou als persoon. Met hulp van een professional zal jij je gemotiveerder voelen, omdat je in de gaten wordt gehouden.

Over de schrijver
Ik ben Quincy, Communicatie Manager bij Positive Tone en ik zorg o.a. voor de content die je kunt vinden op onze website en onze socials, zodat jij nóg meer uit jouw bruiloft en huwelijk kunt halen.
Reactie plaatsen